Toimintamme

Pelastakaa Lapset ry on vuonna 1922 perustettu, poliittisesti ja uskonnollisesti sitoutumaton kansalaisjärjestö, joka tukee erityisesti vaikeissa oloissa eläviä lapsia ja pyrkii edistämään lapsen oikeuksien toteutumista Suomessa ja maailmalla. Pelastakaa Lapset on osa Save the Children – järjestöä, joka toimii lasten hyväksi yli 100 maassa. Visionamme on maailma, jossa toteutuu jokaisen lapsen oikeus elämään, suojeluun, kehittymiseen ja osallistumiseen. Tehtävänämme on parantaa sitä tapaa, jolla lapsia kohdellaan sekä saada aikaan välittömiä ja pysyviä parannuksia lasten elämään.

Yhdistyksen painopiste

Kirkkonummen Pelastakaa Lapset ry on perustettu vuoden 2017 alussa ja se on valtakunnallisen Pelastakaa Lapset ry:n jäsen. Yhdistyksen päämäärä on vaikuttaa lapsiväestön asemaan Kirkkonummella ja toimia erityisesti niiden lasten ja nuorten hyväksi, jotka elävät vaikeissa olosuhteissa. Yhdistyksen toiminnan painopiste on Kirkkonummen lasten ja nuorten tukitoiminnassa.

Rahoitus ja lahjoitukset

Yhdistyksemme toimii lahjoitusvaroin. Rahoitamme lisäksi toimintaamme esimerkiksi jäsenmaksuilla, arpajaisilla, myyjäisillä ja osallistumalla erilaisiin tapahtumiin.

Keräämme lahjoituksia ja varoja jaettavaksi vähävaraisille lapsiperheille. Yhdistys on mukana Eväitä Elämälle -ohjelmassa, jonka myötä tuemme lahjoituksin yksittäisten alle 18-vuotiaiden kirkkonummelaisten nuorten harrastus- sekä opiskelumahdollisuuksia.

Liity jäseniksi

Liittymällä jäseneksi Kirkkonummen Pelastakaa Lapset ry:hyn olet mukana tukemassa Kirkkonummen lasten ja nuorten hyvinvointia. Jäsenmaksu on 30 euroa vuodessa ja alle 29-vuotiaille 15 euroa vuodessa. Jäsenille lähetetään sähköpostiin valtakunnallinen jäsenkirje 4-6 kertaa vuodessa ja Pelastakaa Lapset –lehti postitetaan neljästi vuodessa.

Olet myös lämpimästi tervetullut mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan monenlaisia tempauksia tukea tarvitsevien lasten ja heidän perheidensä hyväksi!

Lisätietoja toiminnastamme saat lähettämällä sähköpostia osoitteeseen knpelastakaalapset(at)gmail.com .

Puheenjohtaja: Susanna Lankinen